welcome to my blog..this blog special for you dear PRINCE & PRINCESS...saranghae....!! make yourself happy Your Highness...lets read some information here okay n enjoyy...nothing important info about how to build a country Your Highness..just some info about human being and myself..haha~ lets read......감사합니다..dont understand...okay..gamsahabnida..still dont understand?..okay ..thank you...hehe~

have a look

leaf







Friday, August 12, 2011

mencintai = ?

haah...tu diaaaa!! prince princess siap masukkan equation lagi untuk entry kali ni...ala2 equation mathematics gitu.....tapi...bukan nak belajar math kat sini okay!!...ke ade sape2 nak menuntut ilmu mathematics kat sini...?? ada??....harap2 tak ada lah ye...jenuh ceq nak masukkan equation dan formula bagai...



mencintai?? korang kompem pernah mencintai kannn.....tipu laa kalau tak...xkisah laa..cinta kan bunga ke.., cinta kan haiwan ke....binatang ke....yang nie aku suka!!..binatang!! @ BEAST....teruk bebenor nama group tu yer....sape la yang letak nama cam tue.....tapi kat sini aku nak cakap pasal cinta kan manusia!! human being.......kau tak pernah jatuh cinta..?? duduk situ diam2...jangan cakap apa2....jangan kacau mood aku..hak3...poyo je kann....tak ape laa....aku poyo pun aku sorang je...tak ada kena mengena dengan korangggggg pun.....cam jahat je bunyik nyerr

 1st.....first love!! haa~
aku penah fall in love.....dan sekarang pun masih in love dgn dia....

kegilaan yang dialami....
simptom jatuh cinta: 
1=> bila jumpa dia memang rasa nak pandang dia je....dah tak nampak orang lain dah......dalam kepala otak memang ada dia je..sampaikan kawan dia yang kat sebelah pun kita tak perasan.....
kalau terserempak dalam jarak dekat....memang rasa nak pandang...tapi..,,, malu malu kucing...huhhh..shy shy cat pulak.... jadi buat tak taw je laa....tahan je laa....kang aku pandang sambil senyum2 kang.., mau nyer t'kejut sampai jatuh longkang lak mamat tue..... kang tak de gigi sebatang.., hilang semua rasa cinta kau tu kannn.....haha ...cinta jangan pandang pada rupa je dik!! cinta lah seikhlas hati! cinta kerana Allah lagi bagus! =D.....lahhhhh...ada pulak yang tak faham maksud cinta kerana Allah....meh..cheq habaq dalam ayat yg simple.....maksud nyerrr cinta kerana agama laa sayang ooiii~ jangan tengok hensem je terus jatuh cinta....kang aku campak korang dekat korea kan fenin lalat ter'jatuh' cinta kang......dah tuuu semua yang hensem and cute kau nak tibai....... DONT okay...dont macam tueee....cinta lah sebab anda memang cinta kan dia.., bukan kerana nafsu semata mata.......pasal nak pandang nie..,,, memang laa asyik rasa nak pandang je..tapi berpada laa yepp...jaga pandangan tu...!! jangan lebih2 lak....sopan sikit...

2=> bila jumpa..bukan takat rasa nak pandang dia je..malah...jantung macam nak luruh pulak tu......dup dap dup dap.....haisy~~ sabar jantung!! jangan luruh dulu...kalau jantung luruh..macamane rasa cinta nie nak ada untuk selama lamanya!! kalau jantung xada.., confirm tak hidup dah kan..kalau tak hidup macamana nak ada feeling bercintan cintun lagi....ada orang bercinta dengan mayat?? nauzubillah!! tak penah di dengar lagi setakat nie....ke korang ade yang penah buat kerja camtue?? ..

3=> fikiran korang memang dah kena control dah...maksud nyer??? macam nie..bila korang atau aku sendiri pun pergi kat tempat yang selalu terserempak dengan orang yang kita cintai tuu ( cth nyer sekolah ke..pejabat ke...kedai ..supermarket..rumah...kawasan perumahan ...tepi jalan...tepi longkang..dalam longkang...stesen minyak...kuliah dll)..dalam fikiran kita cuma taw nak jumpa dia je....hati mula laa berdialog dan menerawang di fikiran..."mana dia nie???"..." dia tak datang ke hari nie??"...."boleh jumpa dia tak agak nya hari ni??"....." biasa nya dia ada kat sini"..." harap dia muncul kejap lagi"........tu salah satu cara fikiran di control oleh perasaan cinta...satu lagi.., sebelum ke tempat tue ..mesti akan menetapkan sesuatu agar dapat jumpa orang tu..." biasa nya dia datang sekolah pukul 7.27..jadi aku kena sampai kat sana  tepat pada masanya..harap boleh terserempak"..." pukul 2 dia akan makan di kedai tu...jadi kol 2 laa baru pergi beli makanan.." ..."hari ni shif dia kerja pukul 1pagi...jadi pukul 1pagi la aku isi minyak"..."dia balik lambat hari nie...aku pun nak balik lambat jugak laa"...."biasa dia lalu sini kol 5pagi untuk pergi surau.., aku tidur kat sini je laa"....tu laa antara perkara yang bakal ada dalam fikiran yang sudah di control oleh rasa  cinta!!

4==> bukansetakat kat tempat kita selalu jumpa yang tersayang tu jee kita asyik ingat kat dia!! MALAHAN.., sampai kat rumah pun masih angau lagi....."alaaa...hensem nye dia tadi.."..."hahaha..dia pandang aku laa tadi"...." mintak2 esok jumpa lagi"....confirm...bila dah sampai rumah...duduk sorang2 dalam bilik! berangan laa!! apa lagi........imbas kembali laa detik2 jumpa dia tadi....imbas muka...imbas kaki...hah!! semua ada....ambik kau...ko ade??? haha~ one more thing...bila ada geng..,,contohnya kawan ke ..adik ke...kakak ke...mula la bukak cerita..."wehhh..tadi aku jumpa dia laa...dia pandang aku...aku dah agak dah..mesti dia ada hati jugak dengan aku kann..kalau tak .., takkan laa dia pandang sampai macam tu sekali"...siap dengan conclusion lagi tuuuuu...macam buat essay pulak....

tu laaa antara perkara yang sering dilakuakn bila terkena virus cinta ni....biasa nya dialami oleh kanak2 berjiwa muda!! keh3 kanak2??????? bukan kanak2 atau remaja je.., malah orang tua berjiwa muda....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik2^^