welcome to my blog..this blog special for you dear PRINCE & PRINCESS...saranghae....!! make yourself happy Your Highness...lets read some information here okay n enjoyy...nothing important info about how to build a country Your Highness..just some info about human being and myself..haha~ lets read......감사합니다..dont understand...okay..gamsahabnida..still dont understand?..okay ..thank you...hehe~

have a look

leaf







Wednesday, August 31, 2011

disaat tiada yang menyinta...

"kau memang suka buat kacau kan...memang tak sah kalau dalam sehari kau tak meyusahkan hidup aku",
Hanny menaburkan kata kata yang terus keluar dari mulutnya tanpa diatur dan ditapis terlebih dahulu. Dia sememangnya tidak tahan dengan perangai adiknya yang pada pandangannya selalu menyusahkan dirinya. Pantang jika ada sebarang kesalahan yang dilakukan, dia akan terus menengking adiknya itu tanpa sedikit pun perasaan belas kasihan.Dia tidak pernah menjaga hati adiknya dengan menggunakan kata kata yang lebih lembut.
"ya..aku tidak punya sesiapa dalam dunia ini. Tiada siapa yang sayang kan aku..aku tahu aku punya kekurangan..aku tidaklah sehebat atau sebaik yang lain..tapi.., aku juga ingin dihormati dan tidak ingin dilakukan seperti seorang suruhan.aku ingin menjadi seperti yang lain.. aku harap, aku dilayan seperti orang lain. janganlah memperlakukan aku seperti ini...
fahami lah diri ku ini..aku tiada tempat lain untuk menumpang secebis kasih di dunia yang fana ini...hanya keluarga ku inilah tempat aku bergantung. tempat aku mengharapkan belaian dan kasih sayang",
hati kecil insan yang bernama Sanny, adik kepada Hanny merintih,..kadang2 ia seakan-akan meronta agar diluahkan...


tiada kata yang diluahkan sejujur kata hati,
tiada hati yang menipu pabila berbicara, 
hatilah yang mencerminkan segala-galanya,

tiada tempat bergantung sebaik keluarga,
tiada keluarga yang menginginkan duka,
keluargalah tempat tersimpannya cahaya bahagia,

tiada Tuhan yang menginginkan hambanya menderita,
Allah telah menetapkan segalanya,
tiada maksud lain dengan masalah yang menimpa,
ianya hanyalah dugaan semata- mata,

tiada kesusahan yang diberikan tanpa hikmahnya,
tiada dugaan yang didatangkan selain untuk menduga,
sabarlah selagi iman masih kekal di dada,
tiada kesedihan yang melanda kerana gembira,
tiada kesabaran yang diperlukan tika bahagia,
bersabarlah saat engkau berduka,

tiada keluarga tidak bermakna hilang segalanya,
tiada sayang tak bermakna dunia sudah sampai ke penghujungnya,
ingatlah Allah masih menyinta,
menyinta hambanya yang sentiasa mengingatiNya,

disaat merasakan tiada lagi yang mencintai,
ingatlah Allah masih ada,
sentiasa bersama walau dimana kita berada,.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik2^^