welcome to my blog..this blog special for you dear PRINCE & PRINCESS...saranghae....!! make yourself happy Your Highness...lets read some information here okay n enjoyy...nothing important info about how to build a country Your Highness..just some info about human being and myself..haha~ lets read......감사합니다..dont understand...okay..gamsahabnida..still dont understand?..okay ..thank you...hehe~

have a look

leaf







Thursday, July 7, 2011

Dunia Akhir Zaman

assalamualaikum ~
okay..sekarang aq nak cakap pasal dunia akhir zaman..korang tahu tak sekarang kita berada di akhir zaman...pada zaman Rasulullah dahulu pun baginda ada bersabda bahawa bumi ini sudah terlalu tua benar....jika kita fikir fikirkan..pada zaman Rasulullah.., baginda sudah mengatakan bahawa bumi ini sudah terlalu tua...jadi...bagaimana pula dengan sekarang?? apakah bumi semakin muda??



...oohhh..tidak sama sekali...adakah anda pernah melihat manusia semakin muda?? binatang yang besar semakin kecil?? pokok yang tinggi semakin rendah?? tidak pernah kan??haa~ jadi sememang nya bumi ini sudah semakin tua....apakah sudah siap untuk anda menghadapi kemusnahan bumi iaitu dengan datangnya kiamat??....dengan berlakunya kemusnahan di muka bumi ini ..maka akan berlakunya kiamat yang bakal menjadi perantaraan antara kehidupan dunia dan akhirat.... akhirat destinasi terakhir kita kerana kita akan kekal di alam sana... di sana kita bakal di tempatkan di tempat yang telah kita pilih sejak kita hidup dunia...apa yang saya maksudkan..jika kita beramal di dunia.., maka sudah tentulah kita bermaksud untuk memilih syurga sebagai destinasi terakhir kita di akhirat kelak..namun..jika kita sentiasa melakukan perkara yang mendapat kemungkaran Allah..ianya seolah-olah kita memilih neraka sebagai destinasi kita seterusnya apabila berada di alam akhirat.....nauzubillah~ sama samalah kita perbaiki diri....saya juga bukanlah manusia yang sempurna.....saya harap kita semua mendapat hidayah dari Allah s.w.t...
okay sekarang kita lihat tanda2 kiamat besar ye.....tanda2 kiamat kecil sudah banyak berlaku pada masa sekarang..jadi seelok elok nya marilah kita mempersiapkan diri.... di sini saya sertakan tanda2 kiamat besar...lets read dear....



1. Asap yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit seperti selesema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.

2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.

3. Dabbah, binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.

4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.

5. Turunnya kembali Nabi Isa a.s. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahdi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.

6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu. mereka ini dikatakan sudah bebas....( look at my upcoming entry )

7. Gempa bumi di Timur.

8. Gempa bumi di Barat.

9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.

10. Api besar yang akan keluar dari Yaman.
 
tu laa antara tanda2 kiamat besar...."Ya Allah..selamatkanlah seluruh hamba Mu di muka bumi ini...."..tiada kuasa yang dapat selamatkan kita selain Allah yang Maha Esa....

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam :
بَدَأَ الإِسْلاَمُ غَرِيبًا وَسَيَعُودُ كَمَا بَدَأَ غَرِيبًا فَطُوبَى لِلْغُرَبَاءِ
“Sesungguhnya Islam dimulai dalam keadaan asing dan akan kembali asing sebagaimana awalnya, maka thuuba (beruntunglah) orang-orang yang asing” (HR Muslim)
Definisi asing dalam hadits di atas bukanlah mutlak diberikan bagi seorang yang tampil beda di tengah masyarakatnya. Akan tetapi, asing di sini bermakna seorang muslim yang melaksanakan syariat Islam dengan benar ketika masyarakat melupakan...nya. Ketika ia melaksanakannya, masyarakat di sekitarnya mengingkarinya bahkan menentangnya. Makna asing di sini dijelaskan dalam hadits lain bahwasanya mereka adalah, “orang-orang yang berbuat kebajikan ketika manusia rusak”, dan dalam riwayat lain mereka adalah, “orang-orang shalih di antara banyaknya orang-orang yang buruk, orang yang menyelisihi mereka lebih banyak dari yang mentaati mereka

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik2^^